Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (4/3/2010). Επιμέλεια-Παρουσίαση και Κριτική Ιάκωβου Γωγάκη

 

clip_image002
Επιμέλεια-Παρουσίαση ΟΙ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΤΗΣ ΒΔΟΜΑΔΑΣ ( 4/3/09)
και Κριτική
Ιάκωβου Γωγάκη

Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ 2.5 / 5 Η.Π.Α
Ο ΚΥΝΗΓΟΣ 2.5 / 5 Ν. ΚΟΡΕΑ
Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 2 / 5 Η.Π.Α
ΤΟ ΚΟΥΤΙ 1 / 5 Η.Π.Α
GUILT ΚΥΠΡΟΣ/ΕΛΛΑΔΑ

1. Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ (ALICE IN WONDERLAND) (3D) 2.5 / 5

clip_image004
Σκηνοθέτης: Τιμ Μπάρτον
Με τους Τζόνι Ντεπ, Μία Βασίκοφσκα,, Αν Χάθαγουεϊ, Ελένα Μπόναμ Κάρτερ, Κρίσπιν Γκλόβερ.
Φαντασίας- Οικογενειακή ,Η.Π.Α 2010 108 Λεπτά
Δεν νομίζω να υπήρχε πιθανότητα η Ντίσνεϋ, ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία αυτό το κλασσικό μυθιστόρημα του Λούις Κάρολ, να το έδιναν σε άλλο σκηνοθέτη εν έτη 2009 πλην του Τιμ Μπάρτον. Η Αλίκη τελικά σου αφήνει την αίσθηση μιας ευχάριστης φανταστικής με θέαμα  ταινίας που στοχεύει πρωτίστως να ικανοποιήσει το μυημένο σε τέτοια φιλμ νεανικό τάργκετ γκρουπ αλλά και τους φανατικούς οπαδούς του Τιμ Μπάρτον και νομίζω πως τελικά ο στόχος επιτυγχάνεται.
Η πνευματώδης οπτική αφήγηση του σκηνοθέτη όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων, δε θα είχε κανένα ενδιαφέρον αν δεν στηριζότανε σε μια παραλλαγή της γνωστής ιστορίας της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων από την σεναριογράφο Λίντα Γούλβερτον. Η Αλίκη (Μία Βασίκοφσκα) αντίθετα με ότι την έχουμε συνηθίσει , την βλέπουμε σε μια μεταεφηβική περίοδο (19 ετών), καταπιεσμένη από τον οικογενειακό καθωσπρεπισμό και αναγκασμένη να παντρευτεί από προξενιό το γιό του Λόρδου και της Κυρίας Άσκοτ. Όταν « βυθίζεται» στη τρύπα του κουνελιού, εκεί ουσιαστικά ξεκινά και το θέαμα όπου βλέπουμε να παρελαύνουν όλοι οι γνωστοί «συνήθεις ύποπτοι»
οι Τσιριμπίμ και Τσιριμπόμ, η Γάτα του Τσέσαϊρ, ο Αβεσαλώμ, ο Μαρτιάτικος Λαγός, ο Μπαγιάντ, ο Μουσκαρδίνος και φυσικά ο ΤρελοΚαπέλας( Τζόνι Ντεπ).
Η Ιρασμπεθ (Ελένα Μπόναμ Κάρτερ) είναι η τυραννική μονάρχης, γνωστή και ως κόκκινη βασίλισσα, με την ασχήμια της, το μεγάλο της κεφάλι και την αυταρχική της ιδιοσυγκρασία, δεν χρειαζόμαστε πολύ για να καταλάβουμε πως η Αλίκη και ο Τρελοκαπέλας θα βρεθούν απέναντι της. Αντίθετα η μικρότερη αδερφή της, η παραγκωνισμένη όμορφη Λευκή Βασίλισσα (Αν Χάθαγουεϊ ) θα αποτελέσει φίλη και σύμμαχο των ηρώων μας.
Δυστυχώς προσέξαμε (και είναι ορατά δια γυμνού οφθαλμού) προβλήματα κυρίως στο αρχικό κομμάτι, όσον αφορά την τρισδιάστατη απεικόνιση, η ταινία όπως θα δείτε δεν είναι γυρισμένη εξ ολοκλήρου με τεχνολογία 3D. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια αρχική αμηχανία στο θεατή που μπορεί για λίγο να τον αναγκάσει να βάζει και να βγάζει τα ειδικά γυαλιά.
Οι παραγωγοί της ταινίας δαπάνησαν 150 εκατομμύρια δολάρια για αυτό το μπλοκμπάστερ, περίπου τα μισά χρήματα σε σχέση με το Avatar του Κάμερον. Αν εξαιρέσουμε όπως αναφέραμε την τεχνικά άκομψη αρχή του έργου, που δεν χρησιμοποιείται η τρισδιάστατη εικόνα, όλο το υπόλοιπο μέρος είναι ένα κεφάτο απολαυστικό υπερθέαμα με χαρακτήρες που φαίνεται πως χρειάστηκε μεγάλος κόπος και χρόνος για να τελειοποιηθούν, προσφέροντας στον θεατή έναν παραμυθένιο όμορφο εικονικό κόσμο. Εδώ είναι που ο Μπάρτον αποδεικνύει τις λαμπρές ικανότητες του να σκηνοθετεί τέτοιου είδους ταινίες. Είναι εκπληκτικός ο τρόπος που δένει όλα τα στοιχειά του έργου, δημιουργώντας μια συνέχεια και μια οπτική ομοιομορφία. Καταφέρνει να δώσει προσωπικότητα και σε δευτερεύοντες χαρακτήρες της πλοκής, όπως είναι επί παραδείγματι ο λαγός, ο σκύλος ακόμα και τα μανιτάρια.
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως η σύγχρονη εκδοχή της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων υποσκάπτει τα φιλοσοφικά ζητήματα του έργου του Κάρολ. Ίσως να υπάρχει μια δώσει αλήθειας σ’ αυτό το επιχείρημα αλλά ο σκηνοθέτης κατά την γνώμη μου δίνει ένα δικό του φιλοσοφικό περιεχόμενο εξίσου σημαντικό, εστιάζοντας στη μάχη του καλού και του κακού δίνοντας του και μια ευρύτερη διάσταση. Η Χώρα των Θαυμάτων θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε σύγχρονη Χώρα με ανθρώπους εγωπαθής, εκκεντρικούς, αδίστακτους για την εξουσία και απ’ την άλλη κάποιοι άλλοι καταπιεσμένοι, περιθωριακοί που ψάχνουν τον τρόπο να κάνουν την επανάσταση τους.
Ο Τζόνι Ντεπ είναι συνεπής στην απόδοση ενός συναισθηματικά μεταβαλλόμενου ρόλου αναδεικνύοντας τα χαρακτηριστικά του τρελοκαπέλα που κρύβουν μια θλίψη, που πηγάζει από το παρελθόν του ήρωα.
Η Αυστραλέζα ηθοποιός Μια Βασίκοβσκα είναι ένα αυθεντικό ταλέντο με μεγάλες προοπτικές και ως Αλίκη είναι ιδανική, τολμώ να πω σε πολλά σημεία επισκιάζει τον διάσημο πρωταγωνιστή.
Εξίσου απολαυστική η γυναίκα του Τιμ Μπάρτον Ελένα Μπόναμ Κάρτερ που ως κόκκινη βασίλισσα συγκεντρώνει τα βλέμματα όχι μόνο για το τεράστιο της κεφάλι αλλά και για την καταπληκτική της ερμηνεία.
2. Ο ΚΥΝΗΓΟΣ (CHUGYEOGJA / THE CHASER) 2.5 / 5
clip_image007
Σκηνοθέτης: Να Χονγκ-Τζιν
Με τους Κιμ Γιουν-Σέοκ, Χα Τσουγκ Γου, Γιουγκ Μιν Τζε
Δράσης-Αστυνομικό Δράμα , Ν. Κορέα 2008 123 Λεπτά
Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα «Ο Κυνηγός» αποτέλεσε μια τεράστια επιτυχία στη χώρα προέλευσης του, συγκεντρώνοντας τα βλέμματα της Αμερικάνικης Εταιρείας Warner Brothers, που αποφάσισε να το κάνει ριμέικ. Κατά πάσα πιθανότητα θα το σκηνοθετήσει ο Σκορτσέζε με πρωταγωνιστή βέβαια τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο.
Ο Τζουνγκ-Χο πρώην αξιωματικός της αστυνομίας λειτουργεί ως προαγωγός γυναικών στους δρόμους της Σεούλ. Ενώ περνάει δύσκολους καιρούς, καθώς χρωστάει χρήματα στο μισό υπόκοσμο, μερικά από τα κορίτσια του εξαφανίζονται μυστηριωδώς. Ο Τζουνγκ-Χο πιστεύει ότι ένας αντίπαλος μαστροπός βρίσκεται πίσω από την κλοπή των γυναικών, με σκοπό την μεταπώληση τους και το κέρδος. Όταν ένα τρίτο κορίτσι στέλνεται ως δόλωμα σε έναν τακτικό του πελάτη και αυτή δεν επιστρέφει, τότε δεν μένει άλλος δρόμος στο πρωταγωνιστή από το να ανακαλύψει την απεχθή αλήθεια.
Είναι ατμοσφαιρικό, είναι ανατρεπτικό, είναι μοντέρνα σκηνοθετημένο αλλά στο δεύτερο μέρος η αγωνία εξασθενεί, τη θέση της καταλαμβάνουν τα κοινωνικά σχόλια του διεφθαρμένου αστυνομικού σώματος της Κορέας, όμως χωρίς αμφιβολία είναι από τις καλύτερες ταινίες στο είδος της για την χρονιά που μας πέρασε.
ΑΣΤΥΠεμ. – Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30

3. Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ (BROOKLYN’S FINEST) 2 / 5
clip_image010
Σκηνοθέτης: Αντουάν Φουκουά
Με τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Ίθαν Χοκ, Ντον Τσιντλ, Έλεν Μπάρκιν
Αστυνομικό Δράμα, Η.Π.Α 2009 140 Λεπτά
Σκηνοθετημένη από τον Αντουάν Φουκουά( Βασιλιάς Αρθούρος, Ημέρα Εκπαίδευσης)με δυνατά ονόματα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, και σε σενάριο του κατά τύχη σεναριογράφου Μαικλ Μάρτιν, η ιστορία του έργου ακολουθεί τρεις αστυνομικούς σε διαφορετικές φάσεις της καριέρας τους. Ο Έντι (Ρίτσαρντ Γκιρ) ξυπνά το πρωί και βάζει ένα πυροβόλο όπλο στο στόμα του, προετοιμασία για μια προφανή αυτοκτονία. Είναι ένας αλκοολικός αστυνομικός που ζει μέσα στη πλήρη διαφθορά, ο Σαλ( Ίθαν Χοκ) σε κακή οικονομική κατάσταση έχει να φροντίσει σύζυγο και πέντε παιδιά και καταφεύγει σε αθέμιτους τρόπους απόκτησης χρημάτων και ο Τάνγκο(Ντον Τσιντλ) και αυτός εν ενεργεία αστυνομικός που ειδικεύεται στη διακίνηση ναρκωτικών.
Ίσως το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο σ’ αυτό το φιλμ να είναι η χαμένη προοπτική των συγκεκριμένων ανθρώπων για την δουλειά τους, και στην ηθική παρακμή που μπορεί να οδηγήσει ο παραλογισμός της αθέμιτης επιβίωσης.
Ο Φουκουά παρουσιάζει ένα αποκρουστικό πορτρέτο του Μπρούκλιν μέσα από την παραπαίουσα και καταθλιπτική κατάσταση των ηρώων του, όμως το σενάριο του Μάρτιν είναι ημιτελές με αποτέλεσμα να βλέπουμε μια ταινία ουσιαστικά επίπεδη και αδιέξοδη.
clip_image008[1]

ODEON ΟΠΕΡΑ 117.00 – 19.45 – 22.30 EKTOΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 118.00 – 20.30 – 23.00
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ18.00 – 20.20 – 22.50
ΑΣΤΕΡΙΑ ΚΗΦΙΣΙΑ17.45 – 20.10 – 22.40
ΑΤΛΑΝΤΙΣ 117.20 – 20.00 – 22.40
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ 119.40 – 22.30 ΣΑΒ – ΚΥΡ &17.00
ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ18.00 – 20.30 – 23.00
ΑΤΤΙΚΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ17.40 – 20.05 – 22.30

4. ΤΟ ΚΟΥΤΙ (THE BOX) 1 / 5
clip_image012
Σκηνοθέτης: Ρίτσαρντ Κέλι
Με τους Κάμερον Ντίαζ, Τζέιμς Μάρσντεν, Φρανκ Λαντζέλα
Επ. Φαντασίας- Θρίλερ, Η.Π.Α 2009 115 Λεπτά
Ένας μυστηριώδης μεσήλικας με παραμορφωμένο πρόσωπο επισκέπτεται την Νόρμα(Κάμερον Ντίαζ) και της δίνει ένα μαύρο κουτί με ένα κουμπί στη κορυφή. Ούτε λίγο ούτε πολύ της λέει πως εάν πατήσει το κουμπί θα συμβούν 2 πράγματα. Α) κάποιος κάπου στον κόσμο, άγνωστος στη Νόρμα και στο σύζυγο της, θα πεθάνει. (Β) Αν κάποιος απ’ τους δύο πατήσει το κουμπί θα αμειφθεί με 1 εκατομμύριο δολάρια σε μετρητά( η ταινία αφορά το έτος 1976, άρα η αξία του χρήματος για την εποχή ήταν πολύ μεγάλη) Η Νόρμα και ο Άρθουρ έχουν 24 ώρες για να αποφασίσουν. Να πατήσουν το κουμπί ή όχι.
Με το «Κουτί» ο Ρίτσαρντ Κέλι( σκηνοθέτης του Donnie Darko) επιχειρεί να προκαλέσει τους θεατές, διαμορφώνοντας ένα ηθικού τύπου παραμύθι με αλληγορίες και συμβολισμούς. Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος απλουστεύει και γενικεύει την άποψη του, πως τελικά όλοι είμαστε άπληστοι και εγωιστές, αν μας δινόταν η ευκαιρία θα πατάγαμε και εμείς το κουμπί όπως έπραξαν οι ήρωες της ταινίας για να διασφαλίσουν την δική τους ευημερία.
Ο Κέλι δημιουργεί προσδοκίες αλλά μας προσφέρει από κάθε άποψη μια άτεχνη ταινία, με επιφανειακή και ασυνάρτητη αφήγηση, αστείο διάλογο και κακής ποιότητας τεχνικά εφέ.
VILLAGE ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέμπτη/ Τρίτη 19.00/ 21.15/ 00.00
VILLAGE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμπτη/ Τρίτη 19.00/ 21.15/ 00.00
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ 4Πεμ. – Τετ.: 16.50/ 19.40. Σάβ., Κυρ. & 11.40/ 14.15
ODEON STARCITY 4Πεμ. – Τετ.: 19.50/ 22.10/ Σάβ., Κυρ 00.30
STER ΑΧΑΡΝΩΝ 8Πεμ. – Τετ.: 19.15/ 21.40/ 00.00

5. GUILT
clip_image015
Σκηνοθέτης: Βασίλης Μαζωμένος
Με τους Νίκο Αρβανίτη, Αρτο Απαρτιάν, Εβελίνα Παπούλια, Στέλλα
Φυρογέννη, Ντίνο Λύρα, Σοφοκλή Κασκαούνια, Κώστα Σειραδάκη, Γιάννη
Τσορτέκη, Μάριο Ιωάννου -Μουσική: Γιώργος Ανδρέου
Δράμα, Κύπρος-Ελλάδα 2009, 93 Λεπτά
Ο Βασίλης Μαζωμένος επηρεασμένος από την ιστορία της Κύπρου αποφασίζει να κάνει μια κινηματογραφική τριλογία που θα αφορά γεγονότα που στιγμάτισαν την μαρτυρική Νήσο.
Το Guilt ξεκινά με πραγματικές εικόνες από την περίοδο πριν την Κυπριακή Ανεξαρτησία του 60 και η υπόθεση του έργου ξετυλίγεται από τα φυλακισμένα μνήματα, όπου ένας σαδιστής Άγγλος στρατιωτικός (Αρτο Απαρτιάν) χειρίζεται εντός των φυλακών, ένα μηχάνημα βασανισμού Κυπρίων μελών της Ε.Ο.Κ.Α. Η έλευση ενός Άγγλου εμπόρου όπλων( Νίκου Αρβανίτη) και η απόφαση του διοικητή να σταματήσει ο βασανισμός με την χρήση του μηχανήματος αυτού, μας αφήνει ο σκηνοθέτης την εικόνα πως ο χειριστής του μηχανήματος αυτοκτονεί.
Η κάμερα του σκηνοθέτη μας μεταφέρει στη συνέχεια στην τουρκική εισβολή του 74 και στη ζωή του εμπόρου όπλων ο οποίος φαίνεται όλα αυτά τα χρόνια να απέκτησε χρήμα και δόξα στο νησί, όχι όμως και προσωπική ευτυχία. Η αυταρχική του συμπεριφορά δημιούργησε το μίσος των παιδιών του (Κώστα Σειραδάκη, Γιάννη Τσορτέκη) για τον ίδιο τους τον πατέρα .Ό ένας του γιος προφανώς ως εκδίκηση διατηρούσε σχέση με την νεαρότερη σύντροφο του πατέρα του (Εβελίνα Παπούλια). Στο τελευταίο μέρος βρισκόμαστε σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι κοντά στα γεγονότα της Δερύνειας και στον θάνατο του Σολωμού, με τον έμπορο όπλων σε αναπηρικό καροτσάκι να έχει χάσει τα πάντα και να τον φροντίζει το ένα απ’ τα παιδιά του.
ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣΠέμπτη/ Τετάρτη (εκτός Δευτ.) 18.00/ 20.15/ 22.30

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου