Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

ΟΙ NEEΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (11/3/2010) Επιμέλεια-Παρουσίαση και Κριτική Ιάκωβου Γωγάκη

 

image
Επιμέλεια-Παρουσίαση ΟΙ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΤΗΣ ΒΔΟΜΑΔΑΣ ( 11/3/2010)
και Κριτική
Ιάκωβου Γωγάκη
THE HURT LOCKER 3 / 5 Η.Π.Α
ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ 3 / 5 Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ
ΠΑΡΑΔΕΙΣΕΝΙΑ ΟΣΤΑ 3 / 5 Η.Π.Α
ΔΙΨΑ 2.5 / 5 Ν.ΚΟΡΕΑ
ΝΑ ΜΕ ΘΥΜΑΣΑΙ 2 / 5 Η.Π.Α
Ο ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ 1 / 5 Η.Π.Α
ART THERAPY ( δεν έχει προηγηθεί δημοσιογραφική προβολή) ΕΛΛΑΔΑ
THE HURT LOCKER 3 / 5
image
Σκηνοθέτης: Κάθριν Μπίγκελοου

Με τους Τζέρεμι Ρένερ, Άντονι Μακί, Μπράιαν Γκέραρτι, Ραλφ Φάινς, Γκάι Πιρς, Ντέιβιντ Μορς
Πολεμικό Δράμα , Η.Π.Α 2008 131 Λεπτά
Άραγε μετά απ’ αυτήν την ταινία ο Τόνι Μπλερ, ο Γκόρντον Μπράουν, ο Μπους και ο Ομπάμα θα γίνουν σοφότεροι? Η Αμερικανική κοινωνία θα προβληματιστεί για το αδιέξοδο και την ματαιότητα τέτοιων πολιτικών?
Διαβάστε παρουσίαση και κριτική

ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ ( DESERT FLOWER) 3 / 5
image
Σκηνοθέτης: Σέρι Χόρμαν

Με τους Λία Κεμπέντε, Σάλι Χόκινς, Κρεγκ Πάρκινσον, Τίμοθι Σπολ,
Σοράγια Ομάρ-Σέγκο
Δράμα , Μ. Βρετανία-Γερμανία-Αυστρία 2009 124 Λεπτά
Μπορεί η ταινία να είναι επίπεδη, να μην δημιουργεί ένα φυσικό αποκορύφωμα, δεν παύει να είναι ένα σημαντικό φιλμ που φέρνει στο προσκήνιο ένα γνωστό αλλά και τραγικό ζήτημα που απασχολεί πολύ λιγότερο τον δυτικό κόσμο απ’ ότι θα έπρεπε.
Διαβάστε παρουσίαση και κριτική
clip_image001[4]

ΠΑΡΑΔΕΙΣΕΝΙΑ ΟΣΤΑ (THE LOVELY BONES ) 3 / 5
image
Σκηνοθέτης: Πίτερ Τζάκσον

Με τους Σάοϊρς Ρόναν, Στάνλεϊ Τούτσι, Ρέιτσελ Βάις, Μαρκ Γουάλμπεργκ, Σούζαν Σάραντον, , Μάικλ Ιμπεριόλι
Δράμα, Θρίλερ, Η.Π.Α- Μ. Βρετανία-Ν.Ζηλανδία, 2009 136 Λεπτά

Μετά από σχεδόν δέκα συνεχή έτη απόλυτης καταξίωσης, με πλήθος διακρίσεων για την τριλογία του «Άρχοντα των Δακτυλιδιών» και αργότερα με τον «Κιγκ Κογκ», ο Πίτερ Τζάκσον με τα «Παραδεισένια Οστά» απογοήτευσε ένα μέρος του κοινού του, το οποίο ίσως να επηρεάστηκε από τα αρνητικά σχόλια των Αμερικανών κριτικών που πραγματικά ισοπέδωσαν αυτό το φιλμ.
Η ταινία που βασίζεται στο ομώνυμο μπέστ σέλερ της Αλις Σεμπολντ πιστεύω πως έχει να επιδείξει αρκετά τεχνικά χαρίσματα, ο Τζάκσον έχει στιγμές ευφυούς σκηνοθεσίας αλλά και η ίδια η πλοκή δεν μας αφήνει αδιάφορους. Ίσως κάποιες αφηγηματικές ανακολουθίες στο τέλος και η μεγάλη διάρκεια να θεωρούνται τα μείον της.
Βρισκόμαστε στη Πενσυλβανία το 1973. Η έφηβη Σούζι Σάλμον (Σάοϊρς Ρόναν) έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας έφηβης κοπέλας. Ζωηρή, οξύθυμη ερωτευμένη πλατωνικά με συμμαθητή της, πέφτει θύμα βιασμού και άγριας δολοφονίας από έναν γείτονα της (Στάνλεϊ Τούτσι). Ενώ οι γονείς της (Μαρκ Γουάλμπεργκ, Ρέιτσελ Βάις), προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την απώλεια της, το κορίτσι μεταξύ γης και ουρανού πια, παρακολουθεί τους πάντες διαπιστώνοντας τις επιπτώσεις που είχε η δολοφονία της σε κάθε έναν ξεχωριστά. Όταν καλείται να επιλέξει μεταξύ της επιθυμίας να εκδικηθεί το δολοφόνο της ή να δει την οικογένεια της να κλείνει οριστικά τις πληγές που άφησε ο θάνατος της, το δίλημμα της είναι πραγματικά τεράστιο.
Η σύνδεση της μετά θάνατον ζωής με τον πραγματικό κόσμο είναι γοητευτική, η Σάοϊρς Ρόναν μετά την «Εξιλέωση» είναι για ακόμα μια φορά χάρμα οφθαλμών όπως και ο Στάνλεϊ Τούτσι που βρέθηκε ορθά να διεκδικεί όσκαρ β ανδρικού ρόλου.
ΔΙΨΑ (THIRST / BAK-JWI) 2.5 / 5
image
Σκηνοθέτης: Παρκ Τσαν-Γουκ

Mε τους Σονγκ Κανγκ-Χο, Κιμ Οκ Μπιν
Δράμα, Τρόμου, Ν. Κορέα 2009 133 Λεπτά
Ο γνωστός ηθοποιός Σονγκ Κανγκ-Χο σ’ αυτό το φιλμ παίζει έναν καλοπροαίρετο ιερέα που δοκιμάζει ένα εμβόλιο για την καταπολέμηση ενός θανατηφόρου ιού. Αλλά κατά την διάρκεια του πειράματος μολύνεται και πεθαίνει. Από μετάγγιση αίματος που του χορηγείται επανέρχεται στη ζωή ως βαμπίρ. Εθίζεται στο σεξ και στην ανάγκη του να γεύεται το ανθρώπινο αίμα. Έρχεται σε επαφή με την γυναίκα ενός παιδικού του φίλου και ανάμεσα τους δημιουργείται μια περίεργη και μυστηριώδης έλξη, αφυπνίζοντας στον πρωταγωνιστή πάθη που δεν είχε νοιώσει ποτέ και στην γυναίκα αποκαλύπτει επιθυμίες που πριν ήταν καταπιεσμένες από τον αδύναμο σύζυγο της.
Ο διασημότερος κορεάτης σκηνοθέτης ο Παρκ Τσαν Γουκ έγινε ευρύτερα γνωστός για το φιλμ του «Old Boy» όπως και για το «Lady Vengance». Στη «Δίψα» (που απέσπασε βραβείο από το Φεστιβάλ Καννών),οδηγεί τον θεατή σε θεματολογία περισσότερο ακραία απ τις άλλες του ταινίες, μας αφήνει στο τέλος μια αίσθηση πως επεδίωκε να ξεδιπλώσει μόνο τις σκηνοθετικές του αρετές απ την ουσία του ίδιου του έργου. Ίσως η αποκάλυψη της ταινίας να μην είναι η ανθρωποφαγία, τα αίματα, τα βαμπίρ και η σκηνοθετική «τρέλα» αλά Αντρεί Ζουλάφσκι του Παρκ Τσαν Γουκ , αλλά η 24χρόνη ηθοποιός και μοντέλο Κιμ Οκ Μπιν που μαγνητίζει με την φοβερή της ερμηνεία.
ΝΑ ΜΕ ΘΥΜΑΣΑΙ (REMEMBER ME) 2 / 5
image
Σκηνοθέτης:Άλεν Κούλτερ

Mε τους Ρόμπερτ Πάτινσον, Εμιλί Ντε Ραβέν, Πιρς Μπρόσναν, Κρις Κούπερ, Λίνα Όλιν
Αισθηματικό Δράμα, Η.Π.Α 2010 128 Λεπτά
Βρισκόμαστε στη Νέα Υόρκη το 2001. Ο Τάιλορ(Ρόμπερτ Πάτινσον) 22 χρονών μετά από μια συμπλοκή με συνομήλικους του προκαλεί με την συμπεριφορά του τον οξύθυμο αστυνομικό(Κρις Κούπερ) που τον χτυπά άγρια και τον οδηγεί στο τμήμα. Μετά από ένα τυχαίο γεγονός ο νεαρός ανακαλύπτει πως η κόρη του αστυνομικού, η όμορφη Έμιλι(Εμιλί Ντε Ραβέν) σπουδάζει στην ίδια σχολή μαζί του. Με την παρότρυνση του κολλητού του την πλησιάζει με στόχο καταρχήν να εκδικηθεί τον πατέρα της. Με την πάροδο του χρόνου ανακαλύπτει πως η ζωή της Εμιλί είναι στιγματισμένη από θλιβερά γεγονότα όπως και η δική του. Τα δύο παιδιά έχουν μια μόνιμη θλίψη. Ο Τάιλορ έχασε τον αδερφό του, και οι γονείς του μετά από αυτή την τραγωδία χώρισαν, ο πατέρας του ( Πιρς Μπρόσναν) για να ξεχάσει την απώλεια του γιού του αφοσιώθηκε στη δουλειά του παραμελώντας τον Τάιλορ. Η Εμιλί από την άλλη είδε σε μικρή ηλικία να δολοφονούν τη μητέρα της.
Μετά από τον ρόλο του ως βαμπίρ στο «Λυκόφως» ο Πάττισον με το «Remember Me» προσπαθεί να βγάλει από πάνω του, υποτιμητικούς και πολλές φορές ειρωνικούς χαρακτηρισμούς που έχουν ακουστεί για τις υποκριτικές του ικανότητες. Δεν με έχει ενθουσιάσει, ούτε το ίδιο το έργο. Η σκοτεινή ατμόσφαιρα του φιλμ απλώνεται σε όλο το 2ωρο και καταντάει σαν ένα σταθερό γραμμικό μοτίβο, μονότονο και καταθλιπτικό. Τα δυνατά σημεία του έργου που είναι ο έρωτας των δυο νέων, η σύγκρουση του Τάιλορ με τον πατέρα του και το απρόσμενο φινάλε αποτυπώνονται χωρίς να προκαλούν την αναγκαία συναισθηματική φόρτιση.

Ο ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ ΠΟΡΤΑΣ (THE SPY NEXT DOOR) 1/ 5
image
Σκηνοθέτης: Μπράιαν Λέβαντ
Mε τους Τζάκι Τσαν, Μπίλι Ρέι Σάιρους, Τζορτζ Λοπέζ, Έιμπερ Βαλέτα, Μαντλίν Κάρολ, Γουίλ Σάντλεϊ, Αλίνα Φόλεϊ
Κωμωδία, Δράση, Η.Π.Α 2010 95 Λεπτά

Δυσκολεύομαι να θυμηθώ πότε ήταν η τελευταία φορά που είδα κάποια αξιόλογη ταινία του Τζάκι Τσαν. Ίσως ο «Μύθος» του 2005 μια περιπέτεια φαντασίας που ξέφευγε λίγο από τα συνηθισμένα μοτίβα των ταινιών του γνωστού ηθοποιού.
Στον κατάσκοπο της διπλανής πόρτας ο Τσαν παίζει έναν κινέζο μυστικό πράκτορα ( τον Μπομπ) που αποφασίζει να αποσυρθεί από την CIA και την ενεργό δράση, και να ζήσει ήσυχα με την φίλη και γειτόνισσα του Τζίλιαν. Όπως συμβαίνει κατά κόρον σε ταινίες με αστυνομικούς, κατασκόπους κλπ πάντα θα βρεθεί μία τελευταία υπόθεση που θα τους κρατήσει για ακόμα λίγο στην υπηρεσία έτσι και εδώ, όταν η φίλη του αναγκάζεται να φύγει αιφνίδια από την πόλη, ο Μπομπ προσφέρεται να κρατήσει τα παιδιά της προκειμένου να κερδίσει την αγάπη τους. Όταν ένα από τα παιδιά θα κατεβάσει κατά λάθος μια άκρως απόρρητη φόρμουλα από τον υπολογιστή του, ο μεγαλύτερος εχθρός του Μπομπ, ένας Ρώσος τρομοκράτης, θα εξαπολύσει επίθεση, αναγκάζοντας τον σε ένα παιχνίδι ισορροπίας ανάμεσα σε δύο ρόλους: αυτόν του κατασκόπου και αυτόν του πιθανού πατριού στην πιο επικίνδυνη, απαιτητική και καίρια αποστολή της καριέρας του!
Στόχος της παραγωγής είναι τα μικρά παιδιά που θα την έβλεπαν με ευχαρίστηση αν δεν είχαν δει ταινία του Τσακι Τσαν αλλιώς και αυτά που θα είχαν δει στο παρελθόν, με αυτήν εδώ σίγουρα θα βαριούνταν. Η ταινία πέρα από τις δεδομένες σεναριακές τρύπες, ξεθάβει και αναχρονιστικές αναφορές σε Ρώσους και σε ψυχρό πόλεμο. Ούτε καν χιούμορ δεν διαθέτει παρά μόνο χονδροειδή και χιλιοειπωμένα αστεία.
ART THERAPY
image
Σκηνοθέτης: Νίκος Περάκης
Mε τους Νίκο Ορφανό Μαίρη Τσώνου, Aνδρέα Κωνσταντίνου                
Δράμα, Μουσική, Ελλάδα 2010

Το Art Therapy ανήκει σε μια κατηγορία που δεν θα την αποκαλούσαμε ταινία, ούτε ντοκιμαντέρ είναι κάτι ανάμεσα στα δύο. Διεθνώς χρησιμοποιείται ο όρος docu-fiction δηλαδή χρησιμοποιείται συνήθως η κάμερα με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτυπώνει πραγματικά γεγονότα δίνοντας την εικόνα στο θεατή πως βλέπει τις πραγματικές ιστορίες μέσα από ερασιτεχνική λήψη.
Ο Νικος Περάκης ακολουθεί 3 νέα παιδιά. Τον Αλέξανδρο τοιχογράφο που προσπαθεί να ολοκληρώσει ένα έργο σε μια εξαώροφη μεσοτοιχία στου Ψυρρή, την Ίλια μέλος ενός συγκροτήματος που προσπαθεί να κάνει τα πρώτα της βήματα ως τραγουδίστρια και ευελπιστεί και σε ένα προσωπικό δίσκο, και τον Ανδρέα πρώην συνεργάτη του σκηνοθέτη στην ταινία «Ψυχραιμία», όπου τον συναντάει στο εθνικό θέατρο με τον δάσκαλο του Δημήτρη Λιγνάδη και τους συμφοιτητές του στις πρόβες των πτυχιακών εξετάσεων τους.
( δεν έχει προηγηθεί δημοσιογραφική προβολή)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου