Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

ATTENBERG- ΜΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΤΙΑ- του Ιάκωβου Γωγάκη ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ

 


Σκηνοθέτης: Αθηνα-Ραχήλ Τσαγκάρη
Με τους Αριάν Λαμπέντ, Βαγγέλη Μουρίκη, Ευαγγελία Ράντου, Γιώργο Λάνθιμο

Μπορώ να στοιχηματίσω πως το όνομα της Αθηνά Τσαγκάρη θα μας απασχολήσει έντονα τα επόμενα χρόνια. Δεν είναι μόνο η επιρροή  που άσκησε στο Γιώργο Λάνθιμο, για τον αμφιλεγόμενο “Κυνόδοντά” του, είναι πολύ περισσότερο η σκηνοθετική της κατάρτιση, ο προβληματισμός της  για κοινωνικά φαινόμενα όπως είναι η ατομική ηθική, οι οικογενειακές σχέσεις, το κοινωνικό περιβάλλον μέσα στο οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να συμμετέχουμε ενεργά ή η επιλογή της απομόνωσης.
Στο Attenberg η Τσαγκάρη “ αγγίζει” αυτά τα ζητήματα  και βάζει στο προσκήνιο την 23 χρόνη Μαρίνα που ζει σε ένα ερημικό μέρος της Ελλάδος με τον πατέρα της και με την φίλη της.
Είναι ιδιόρρυθμη, είναι μια μυστήρια και ασυνήθιστη παρουσία. Δεν απεχθάνεται το ανθρώπινο είδος, απλά είναι τόσο έντονη η μοναξιά της, που κλείστηκε στο μικρόκοσμό της. Να βλέπει με τον πατέρα της την ίδια εκπομπή, να ακούει παθιασμένα το ίδιο μουσικό συγκρότημα, να συναναστρέφεται με την Μπέλλα ενώ είναι εντελώς διαφορετικές.
Η απώλεια της μητέρας της έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση  της προσωπικότητας της. Σε μια αποστροφή του λόγου της λέει “ δεν είμαι μαμόθρεφτη, γιατί δεν έχω μαμά”.
Η Μαρίνα είναι φαινομενικά σκληρή, αλλά ανά πάσα στιγμή μπορεί να γίνει ευάλωτη. Είναι ένα δυστυχισμένο άτομο που έκτισε εύθραυστους “ πύργους” εσωτερικής ασφάλειας.  Ενώ ο “Κυνόδοντας” κατά την γνώμη μου αποτύπωνε μια ακραία εκδοχή της ” σύγχρονης “ ελληνικής οικογένειας, είχε ένα πολύ ισχυρό  στοιχείο. Έλεγε εν ολίγοις, ότι η διατήρηση ενός όμοιου συστήματος συμπεριφοράς των μελών μιας οικογένειας,προκαλεί αναπόφευκτά δυσλειτουργία.
Το Attenberg δε στοχεύει στον έντονο κοινωνικό προβληματισμό. Παρακολουθούμε την ηρωίδα στις προσωπικές της αναζητήσεις γύρω από το φλερτ, και τον έρωτα, ενώ παράλληλα εξελίσσονται και κάποια άλλα ζητήματα που αφορούν την υγεία του πατέρα της.
Η Τσαγκάρη με πλούσιο βιογραφικό, και με το Τέξας ως τόπο μόνιμης διαμονής της, έκανε μια  ταινία που μπορεί άνετα να βρει διανομή σε αρκετές χώρες. Δε θα προκαλέσει, δε θα απογοητεύσει ούτε  όμως και θα ενθουσιάσει.
( Η πρώτη προβολή του ATTENBERG στη Βενετία συνέπεσε με κακοκαιρία και την πιο υποτονική μέρα προσέλευσης δημοσιογράφων στο Φεστιβάλ, με αποτέλεσμα η μεγάλη αίθουσα  Darsena  να ήταν μισογεμάτη)
Το ATTENBERG έχει επιλεγεί και για το προσεχές φεστιβάλ του Τορόντο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου